willekeenilseopreis.reismee.nl

Citytour Kampala, aankomst Mukono

Gisteren hebben we een geweldige, maar ookeen indrukwekkendecitytour gemaakt door Kampala. De in Kampala geboren en getogen gids Tim heeft ons een dag lang alle goede plekken van Kampala laten zien. Ook hebben we voor de eerste keer in een taxibusje (mutata)en op een boda-boda (taxibrommertje) gezeten, en een typisch Oegandese lunch gegeten. Was eigenlijk best lekker met wat extra erwtensaus en jus....!!

GIsteravond, met wat medegasten van het guesthouse (2 Nederlanders, 1 Duitser en 1 Engels meisje), spelletjes gedaan (regenwormen, erg leuk!).

Vanmorgen zijn we met de taxi naar Mukono gegaan. In dit plekje zullen we de komende tijd, in het guesthouse, verblijven. Hier werden we hartelijkonthaald door Duko en Emma van de vrijwilligers organisatie SYPO. Zij wonen ongeveer een jaar in Oeganda en hebben verschillende kliniekjes in de omgeving opgezet. Emma houdt zich ookbezig met microkrediet.

Marion is de manager van vrijwilligers organisatie Counterparttravels,deze zit ook bij het guesthouse gevestigd.In samenwerking met deze organisaties gaan wij een passende voorlichting opstellen.

Morgen gaan we met Charles Musino (journalist en ook werkzaam voor Counterpart travels) verschillende kliniekjes bezoeken.

In het guesthouse zitten nog 5 Nederlanders en 1 Canadees meisje. Bijna iedereen in ook werkzaam in de medische sector, erg leuk om alle verhalen en ervaringen te horen. Dit geeft veel inspiratie!

Kortom, alles is fantastisch geregeld. We zullen nog veel indrukken en inspiratie opdoen!

ps. Hieronderde foto's!!

Liefs Ilse & Willeke

Namkje

Klinkt machtich! Echte snert ha se der dus ek?!
Genyt derfan!

Annalien

Hey Meiden..

Leuk om te lezen en ook om de foto's te zien.. Veel plezier..

Pieter

Hey, sjocht der allegear moai út. In soart nije yndrukken. Folle sukses sametien mei de foarljochting. Leafs.

Lizzy

Hey stoere nicht! Ik had geen idee dat je op reis ging, maar erg leuk! Leuk om op deze manier het avontuur ook gelijk een beetje te kunnen volgen! Een vriendinnetje van me is net terug uit Oeganda en vond het er fantastisch. Wens jullie net zo'n geweldige reis!

liefs

h.braaksma@ziggo.nl

Pake en Beppe vinden dit heel interresant,we willen dit graag blijven volgen,jullie zien nu een heel andere wereld,en wij ook,maar dan op de computer. Liefs en groetjes ook aan Ilse.

kees & annie

Prachtig om de eerste verhalen van jullie te lezen en de foto's van Kampala en Mukono zijn mooi! Jullie verblijf in Mukono is dus vandaag al gestart. Het echte werken begint (maar dan op z'n Afrikaans..).
Willeke en Ilse, veel (werk)plezier!

Ale en Zwaantje

Hallo Willeke en Ilse,

Mooie foto's en leuk om te lezen hoe jullie het daar in Oeganda hebben. We hopen dat jullie het daar goed hebben en wensen jullie veel succes met het werk.
Hartelijke groeten!

Augustinus en Gea

Hee meiden, nog maar net weg en dan al zoveel indrukken! Mooie foto's en verhalen, we genieten met jullie mee.
PS. Ondenkbaar hier, op de brommer zonder helm.
Liefs A&G.

Mariëtte

Hoi Ilse,

Leuk, dat je er eidelijk zit en grappig te lezen dat je in het ICU questhouse hebt gezeten. In 2007 waren Jorien en ik de eerste bewoners van Sarahs en Sanders questhouse, toen nog gelegen op een andere plek.
Volgende week vrijdag vertrek ik naar Oeganda en word ik opgehaald door Sander.
Ik heb je telefoonnummer genoteerd, ik bel je om iets af te spreken.
Veel succes, Mariëtte

Hanna

Dat klinkt allemaal heel erg goed. Ik ken het spel regenwormen, is erg leuk inderdaad. Goed voor de afleiding van alle bijzondere indrukken van Afrika.
Pas wel op met eten! Daar kun je veel last van krijgen! Geniet van alles!

Anna-Lynn

Wat een mooi foto's bij het verhaal, mooi he die Afrikaanse cultuur! Geniet ervan! Liefs

andre en ans

hoi froulju

Wat een ervaringen aldaar. Totaal andere cultuur, klimaat, geuren, ritme etc. Geniet ervan.
Hoe zit dat met het spelletje regenwormen. Kun je dit meenemen met spelbeschrijving erbij?
Het gaat jullie goed. dikke tût andre , ans en bern.

Eibert & Marije

Ilse!
Stoere foto op de moter!
Erg leuk om te lezen en te zien wat jullie doen. We blijven jullie nauwlettend volgen natuurlijk!

Geniet ervan!
Liefs

Karina

Hey dames!
Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien, echt fantastisch! Werkse en genietse komende tijd!
Liefs, Karina

Arend (neef van Ilse)

Hoi Ilse, veel succes daar in Oeganda. Leuk om de verhalen te lezen. Goed project trouwens, hopelijk slaagt het initiatief! groetjes uit Oslo