willekeenilseopreis.reismee.nl

Safari

Naast onze werkzaamheden in/voor het ziekenhuis, hebben we natuurlijk ook tijd voor een beetje vakantie! Dus we zijn, zoals je in Afrika doet, op safari geweest!

Via een Australische organisatie in Kampala, genaamd Red Chilli, hebben we een driedaagse safari geregeld. Samen met Renee en Elise (ook 2 vrijwilligers in ons guesthouse) zijn we naar de Murchinson Falls gegaan.

Na een mooie autorit door Oeganda kwamen we aan in het 'restcamp' van Red Chilli, midden in het Nationaal Park. Hier werden we ontvangen in een gezellige lodge, met schitterend uitzicht. En daarna naar onze tenten, waar de komende nachten konden slapen gebracht.. en ooja, de huisdieren familie Whartog (= wildzwijn) en de Hippo's (=nijlpaarden) natuurlijk niet te vergeten. Deze liepen ook rond op het terrein.....

Surprised
. Tip van de organisatie was: ' mocht je, wanneer je midden in de nacht naar de wc moet, een hippo tegenkomen: het heeft geen zin om hulp te bellen of te roepen, wij kunnen er namenlijk ook niks aan doen. Just cross your leggs'....

Om 6.30 begonnen we aan onze gamedrive door het park. De sfeer en de spanning maakte het al leuk! Het begon direct goed met baboons, olifanten en verschillende antilopes.. Later ook giraffen, buffels en veen prachtige vogels. Rijdend naar de Delta bij Lake Albert zagen we de leeuwen!! Wat indrukwekkend. Bij de Delta hebben we van dichtbij mooie plaatjes van hippo's in het water kunnen maken.

's Middags hadden we een bootsafari over Nile Albert richting de Murchinson Falls. Het was heerlijk weer, en ook weer schitterende dieren gezien, o.a. krokodillen, hippo's, veel mooie vogels, olifanten etc.. We hadden een gids, met veel passie voor vogels. Toen Willeke het dierenboek nog vanuit het Krugerpark (= Zuid-Afrika) tevoorschijn haalde kon het niet meer stuk (zie foto)!

De volgende ochtend hebben we een wandeling bij de watervallen gemaakt. Wat een mooie natuur! Daarna heeft de chauffeur ons vieren, en een Canadese reisgenoot, bij de Chimpansee tracking afgezet. Het blijkt dat je nog veel geluk nodig hebt om Chimps te vinden, het was dan ook een echte track door het bos, zo spannend. Maar zeker de moeite waard, we hebben ze gezien!

' s Avonds uiteraard NL-Brasil gekeken in een Afrikaase kroeg! Volgens mij waren de lokale Oegandeese gasten in eerste instantie voor Brasil, maar toen ze erachter kwamen dat wij vier Hollandse meiden waren, waren ze om! Wat een feest!!

Komende week gaat Willeke haar voorlichtingsposters afmaken en laten plastificeren, zodat ze ook daadwerkelijk in het ziekenhuis en de andere kliniekjes (ze willen een stuk of 60!) kunnen hangen. Ilse heeft de smaak te pakken op de verloskamers en zal, naast de bevallingen, proberen de Oegandese verloskundigen/verpleegkundigen een aantal do's en dont's bij te brengen.

Dikke tuten uit Oeganda!

Liefs Willeke en Ilse

familie Vogels

Mooie safarie lijkt mij. Leuk dat je het boek bij je had. Volgens mij is het ook erg bevredigend dat je de mensen daar echt iets bij brengt.
En wat een mooie wedstrijd was het. Heel Nederland ging uit z'n dak. Veel Plezier daar!!!

Groetjes,
Familie Vogels

Sigrid

Hee stoere meiden!
zit vol genoegen jullie weblog te lezen, lijkt me zo'n bijzondere ervaring wat jullie aan het doen zijn!
Moest nog wel even denken aan 'vroeger' ilse, toen had je het al over wereldreizen ;)
Heel veel succes de rest van de tijd!
liefs Sigrid

welm

gaaf!!! dus maar even een extra pitstop gemaakt voordat je je bedje bezocht..? haha. Lijkt me niet zo fijn om een hippo tegen te komen 's nachts... Klinkt als een super safari. Was de gids ook een beetje gezellig?

Ook super dat jullie de wedstrijd hebben gezien ;) Dinsdag a.s. tegen Uruguay he!! Wel weer even een tv opsnorren dames!

Tot slot: mooie foto's! Keep up the good work YEAH!!

tuterd

Tineke

Vet tof! Geniet ervan! Liefs

Marina

Wat een belevenissen! Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier nog daar!

Titia

Hey hoi! Wat een bijzondere reis maken jullie zeg! Geniet ervan!

Lenny

Hee Ils!

Wat superleuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Het ziekenhuis, safari, falls, voetbal kijken tussen de Oegandesen etc..klinkt als een perfecte stage/reis! En wat een mooie foto's..om jaloers op te worden :)
Geniet er nog lekker van en heel veel succes natuurlijk!

Liefs Lenny

Augustinus en Gea

Hee Willie en Ilse,

Wat prachtige foto`s en mooie verhalen.
Die oegandese gids zat wel erg dicht bij je Wil.
Nog super tijd toegewenst daar.

Groeten uit Dronrijp

marijke en jan

kijk vlug even naar de mail.Zijn net weer in lima aangekomen,nadat we een prachtige trip hebben gemaak naar Huacachina Ballistes islands.
Wy hebben de match ook gezien in Lima. Iedereen dacht dat Brasil zou winnen.Jullie hebben het daar top he? Wij hebben het hier ook helemaal super!!!!!
Morgen vliegen we naar cusco.Groetjes

Imke

Haaai dames,

Mooi, mooi, mooi! De foto's, belevenissen en verhalen... Prachtig.
En ben het wel eens met je ouders Wil, knus daar op het bankje met die gids. :)
Ook op de hoogte van het Nederlandse voetbal? Zo'n leuk sfeertje hier. Iedereen leeft mee en er is een heus 'wij-gevoel'. En spannend.. Nou we houden elkaar op de hoogte!

x imke

Marrit

Leave Ilse en Willeke!

Wow.. wat in avonturen wer!
As ik de foto's sjoch kin ik hast wol yn de computer kroepe. Super sis!
Ilse, ik bin hiel benijd nei al dyn belevenissen op de VK.
Silst dy wol de eachen ut sjen...

Hast myn smskes wol krigen?

Hiel folle leafs,
Marrit

Janet

He Willeke,

Wat 'n prachtavontuur, leuk ook om op deze manier te volgen!
En wat 'n schitterende foto's...
Veel succes en plezier daar nog,

Liefs Janet

Ellemiek

Heej Ils!
Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's! Ik dacht al: wat duurt dat lang voordat ze een keer iets schrijven ;) maar ik krijg de mailtjes op de een of andere manier niet, dan maar regelmatig even jullie site checken!! Heel veel plezier, geniet ervan! Het ziet er prachtig uit, xx Miek

Josefine

Wat een geweldige foto's! Echt heel mooi geworden, een echt voorrecht om alle wilde dieren zo te kunnen zien;-)
Heel veel plezier nog!

Liefs Josefine

Sandra

Hai Wil en Ils!

Wat een prachtige foto's en verhalen!
Jullie beleven daar wel wat zeg, lijkt mij erg spannend om s'nachts zomaar wilde dieren tegen het lijf te kunnen lopen...!
Fantastisch om te lezen dat jullie daar zo goed werk kunnen leveren frolju! Ga zo door!
Veel succes en plezier toegewenst en geniet er van!
P.s. Zondag de finale he, Nederland - Spanje!!
Tot horens!

Tut San