willekeenilseopreis.reismee.nl

Mukono-Kibuye

Het is al bijna weer 2 weken geleden dat wij elkaar in de armen sprongen op het vliegveld van Entebbe. Inmiddels zijn we vele avonturen verder. Zo hebben we 2 Nederlandse meiden geholpen met het maken van pasfoto’s van schoolkinderen. Ook hebben we zelf pasfoto’s laten maken in de achterbuurt van Kampala voor ons Rwandese visum. Zoals verwacht viel net op het moment dat de Oegandese fotograaf de pasfoto’s wilde afdrukken de stroom uit. Na het opsporen van een generator heeft hij toch de mooiste pasfoto’s ooit af kunnen drukken ;)

Vanuit Kampala hebben we vervolgens een tripje naar het Nationale Park Queen Elisabeth gemaakt. Na een vlekkeloze rit arriveerden we in onze ‘dorm’ (een slaapzaal met circa 20 stapelbedden). Het park is erg groot en mooi; kraters, meren, wild etc. J Tijdens de boottrip hebben we erg mooie foto’s kunnen maken! Zelfs een krokodil in actie! Zie onze foto’s!

Na 3 nachtjes in de dorm hadden we zin om weer verder te reizen. By minibus, waar plaats is voor 12 personen, haalden we het sardientjes-in-een-blik-record met 26 personen. Na 6 uren konden we onze benen weer strekken aan het prachtige Lake Bunyonyi, in het uiterste zuiden van Oeganda. Hier hebben we 2 nachtjes geslapen in een ‘geodome’ (hutje zonder voorkant met vanuit je bed uitzicht over het meer). Na Lake Bunyonyi de grens over naar Rwanda, het land van de 1000 heuvels en heit (Kees) zijn (inmiddels stoffige) dia’s van 12 jaar geleden.

De hoofdstad Kigali (Rwanda) is een verademing als je het met Kampala vergelijkt. Alles is schoon en goed georganiseerd. Hier hebben we een citytour gedaan en (naast het hotel Mille Collines) vooral memorials van de genocide bezocht. Erg indrukwekkend en heftig! Na 1 nachtje zijn we verder gereist met een uiterst luxe bus naar Kibuye. Kibuye is een rustig stadje aan het Lake Kivu, in het westen van Rwanda. Naast het prachtige blauwe meer en de mooie uitzichten is dit ook het stadje waar heit (Kees) 12 maanden als ‘inspector’ voor de UN heeft gewerkt (in ‘ 96 en ‘ 98).

Vrijdag met Rwandair (veilig?) naar Arusha in Tanzania. Dit scheelt ons minstens 3 dagen in de sardientjes-in-blik-busjes. Vandaag en morgen gaan we relaxen aan het Kivu meer. Kortom: we genieten volop en zijn nog lang niet uitgereist.

Dikke tut IJje & Ilse

welm

prachtige trip....! Ahhhh ben jaloers op jullie! Maar wel gegund ;) Dus ook leuke mensen ontmoet en live getuige van discovery channel / national geographic haha. Super gaaf! Wat mooi dat jullie hebben geholpen met die pasfoto's. Is voor die kindjes vast heel bijzonder aangezien ze vrijwel nooit zichzelf op de foto zien.
Arusha is trouwens superrrr de puper druk.. maar wel gezellig! Pas goed op je spullen, mn op het busstation. Als je nog eet/drink/slaap adresjes nodig hebt: sms maar even. Lonely planet Tanzania ligt binnen handbereik ;)
Groetjes en veel plezier!!! dikke smak welm

Jorieke

Sorry voor mijn verlate berichtje, ben daar altijd zo slecht in! Wel de verhalen gevolgd :) Leuk dat jullie nog met zijn tweetjes verder reizen! Geniet van alle indrukken en doe voorzichtig (die sardientjes-in-een-blik-busjes zijn sowieso veel onveiliger dan vliegtuigjes!!)! Tot snel een keertje! x

Sophie

Hey!
Super om al die verhalen van jullie te lezen. Zo te lezen moeten Freek en ik ook maar eens verder dan Uganda gaan reizen. Heb ik helemaal geen problemen mee!!!!
Heel veel plezier nog de laatste tijd, geniet ervan!
LiefSophie

Marrit

Wat in moai ferhaal wer. Ik soe sa graach efkes om it hoekje loere wolle.
Geniet der noch mar efkes goed fan want foardast it wist komst al wer thus!

Leafs,
Marrit

kees (heit)

Fantastisch dat jullie Rwanda ook 'meenemen' en dan ook nog het gebied waar mijn 'roots' liggen. Zullen straks mooie verhalen opleveren! In '98 vloog ik ook met Rwandair maar het ene vliegtuigje waar de maatschappij toen over beschikte lag een week later aan de ketting... De vloot zal net als alles in Rwanda gemoderniseerd zijn. Protte wille in Tanzania!! Tút!

Heit en Mem oftewel Jan en Hannie

Wat fijn iets van jullie te horen en dat jullie zo genieten.
Mooie foto's zeker die van meester IJje tussen al die mooie zwarte kopjes. He jongelui doe voorzichtig en pas goed op jezelf.
Een lieve groet van heit,mem en Jacob

Willeke

Lieve Ils en IJje!
Wauw wat is het daar ook mooi zeg! Mooie foto's ook :D! Welke camera is het geworden....?

Die Calvé pindakaas op een Oegandeese (salted?) broodje moet een verrijking zijn!
Geniet daar!!! Tút Willeke

Willeke

HIHI, wel raar dat ik nu aan deze kant van de webiste sta.. :P!

Miek

Wat een mooie foto's! Geniet van jullie reis!
Liefs Miek